2016. május 11., szerda

Egy napom a...

Minden tökéletesen indult. Tegnap este még pontos ütemtervvel vágtam neki a napnak. Annyira pontossal, amennyire kedvem volt igazodni a programhoz. Majd sodródok, gondoltam, abban mindig jó vagyok.
Időben csörgött az ébresztő, csak tíz percre vágytam még, hogy aztán energikusan belevessem magam a csallóközi piros betűs nap fergetegébe. Egy óra múlva kialudva nyúltam a telefonért. Agyvelőmbe hasított, hogy a tervezett idő töredéke alatt kell lezavarnom a készülődést. A „Nincs egy göncöm se!” gondolatnak ideje sem volt arra, hogy átsuhanjon ébredező elmémen. Meglepő nyugodtsággal kaptam magamra mindent. „Itt lehetetlen elkésni” – mantráztam útközben, amikor esély sem volt arra, hogy az általam diktált sebességgel haladjak.
Mégis összejött. Igen, bár még mindig nem hiszem el, de igazából valóban teljesen természetes volt, hogy nem késhetek el. Statisztaként vegyültem el az öltönyös, kamerás, mikrofonos emberek között. Önmagam helyett egy árnyékot küldtem a harcmezőre. Minden az arcára van írva.
Az első kávé rántott vissza a valóságba. Úgy hatott rám a koffein, mint egy pohár jeges víz a napon pilledező kisiskolásra. Magnézium a szájba és véletlenül az üvegbe, újabb kávé a napon, önfeledt nevetés és őszinte érdeklődés. Majd futás tovább, mert még mindig nincs vége.
Megtalálom a földi paradicsomot, terasz, rigófütty, áramforrás és egy szusszanatnyi idő.
Kezet fogunk, mosolyog, rám néz, beszél, bólogatok, vége. Írok, szelektálok, csatolok, küldöm. Vége.
Tíz óra és a frizura még mindig tökéletes. Úgy érzem magam, mintha nem mozdultam volna ki a szoba félhomályából, az elmém lemaradt a felfoghatatlan rohanásban. Talán az automatikusan adagolt adrenalin rántott át egy párhuzamos valóságba, ahol magától értetődő, hogy nincs megállás. Mindent lehet fokozni.
 „Gratulálok” – mondja mama és zavartan mosolyogva gondolok vissza a műszakra. 
Holnap egy újabb kihívás, nem hagyhatom itthon az okos szemüveget. Minden fokozható

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése