2016. június 13., hétfő

Ugyanaz?

Furcsák voltak a fények. A lenyugvó nap sárgásra festette az esőfelhőket. A teraszról nézve szürreális a világ, mint egy megnemértett művész festménye. Csak gubbasztottam és vártam az esőt belemélázva a kora nyári tájba. Libabőrös lettem a széltől, de nem akaródzott bemenni, jó volt lubickolni a melankóliában. Rég éreztem magam ennyire rezzenéstelennek és meglepett, hogy ez is én vagyok. Sőt, talán kicsit elhittem, hogy ez vagyok én. Új értelmet nyert az ismerd meg önmagad című történet.
Reggelre elszállt a mélaság, szenzációéhesen ültem be a kocsiba, másoktól ellesett idegességgel vágtam be az ajtót. A feladat ugyanaz, csak meg kell hódítani a világot, hisz megy ez. Kitárni a szárnyakat, megigazítani a kósza tollakat. Keresni a csodát az úton, mint vígjátékban a poént. Beleszeretni egy pillanatra a rövidre vágott fűbe, az illatos gyümölcsbe, petrezselymet rágva emlékezni a régi levesre.

Kiváltságos helyzetben kispárnát keresni, majd a sötétben azon gondolkozni, hogy mi lett azzal, aki elásta a kincset.
Emlékezni fogok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése